Monday, March 15, 2010

K fenoménu duševního vlastnictví

K tématu Fenomén duševního vlastnictví, který jsme probírali v minulé přednášce, doporučuji ještě tento aktuální a zajímavý článek na Lupě a zejména diskusi pod ním. Článek se věnuje technickým formám ochrany počítačových her a jejich slabinám, zejména skutečnosti, že se ochrana ve svém důsledku obrací proti platícím uživatelům. Není to mimochodem novinka; s podobným problémem (ochrana hudebních CD pomocí software obsahujícího rootkit) se již potýkalo vydavatelství Sony BMG v roce 2005. Také tehdy byli ohroženi platící posluchači.

Po přečtení diskuse dává smysl se zamyslet nad těmito otázkami (seřadil jsem je podle náročnosti):
  1. Proč jsou dnes hry prodávány formou komerčního software - jaké technické a obchodní důvody za tím stojí?
  2. Která z technických omezení distribuce her formou SaaS jsou trvalá a principiální a která budou časem překonána?
  3. Budou v budoucnu všechny hry distribuovány formou SaaS?
  4. Představte si, že jste výrobcem her. Jaké alternativní obchodní modely "pozitivní motivace zákazníků" byste zvolili?
Tyto otázky jsou i možnými tématy prací.

1 comment:

  1. Mam trochu problem dopatrat se kontaktu, tak nez s mi to podari, pridam sem komentar.

    Rad bych se zamyslel nad jednim z navrzenych temat, konrketne nad tim tretim - Budou v budoucnu vsechny hry distribuovany formou SaaS?

    Pavel Šilar

    ReplyDelete