Sedmá přednáška našeho předmětu pojednává nejprve o podobě IT průmyslu v době sálových počítačů, ve které byl průmysl uspořádán vertikálně a monolyticky kolem velkých dodavatelů mainframe počítačů (IBM, DEC, Sperry Univac, Wang, NEC,...) a o následné transformaci IT průmyslu do současného horizontálního uspořádání doby PC, ve kterém se role původních velkých hráčů rozdělila do sedmi vrstev reprezentovaných velkými specializovanými firmami. V druhé části diskutujeme změny, které do tohoto stávajícího uspořádání přinese přechod k modelu Software jako služba. Horizontální uspořádání IT průmyslu zůstane zachováno, z pohledu koncových uživatelů se ale model zjednoduší a některé jeho vrstvy budou zcela vypuštěny.
Osnova přednášky:
- The general trend of the IT industry towards the Software as a Service model
- Vertical IT industry landscape in the Mainframe era
- Horizontal IT industry landscape in the PC era
- Discussion of the IT industry landscape in the SaaS era
- The perception of (business) value from IT and its implications to BPO strategy
- Trends in BPO – need to specialize in particular industry
- Example: Future services of BPO specialized in telecommunication
No comments:
Post a Comment