V deváté přednášce diskutujeme příčiny popularity dnešních společenských sítí a vizi jejich budoucího vývoje. Hlavním důvodem vysokého tržního ohodnocení dnešních sítí je jejich využitelnost jako platformy personalizované reklamy. Pokud se ale zamyslíme nad užitečností těchto nástrojů z pohledu spotřebitele, docházíme k závěru, že dnešní sítě jsou zatíženy chybným konceptem "přátelství", které je digitální (přátelství je nebo není) a plošné (sítě nerozlišují různé skupiny přátel). Z tohoto chybného konceptu vyplývá i většina dnešních slabých stránek sítí, zejména v oblasti ochrany osobních údajů. K dosažení plného potenciálu společenských sítí bude nejprve nutné koncept přátelství předefinovat.
Obsah přednášky:- Původní motivace společenských sítí
- Diskuse o potřebách, které společenské sítě řeší
- Proč se staly společenské sítě tak populární?
- Proč jsou tak ceněny investory?
- Důsledky dnešních společenských sítí na podobu a používání internetu
- Díky množství dat ve společenských sítích se internet se stal více strukturovaným, což je využitelné vyhledávači
- Možnost tvorby nových mash-up aplikací
- Dnešní podoba společenských sítí a její slabiny
- Vize budoucích společenských sítí
No comments:
Post a Comment