Tuesday, February 22, 2011

Reverzní aukce – Počítačové a internetové služby

Téma toho článku jest vlastní projekt, resp. podnikatelský záměr, spočívající ve vytvoření internetového portálu, kde bude uživatelům umožněno poptávat vše co se počítačových a internetových služeb týče, tedy od tvorby internetových stránek, přes grafiku a design, až např. po služby internetového marketingu. Celý systém by měl být do maximální možné míry automatizovaný a fungoval by na principu reverzních aukcí.

Reverzní aukce

Jak již název napovídá, reverzní aukce funguje opačně než klasická aukce, tedy nabízející se přehazují, kdo nabídne nejméně. Což je v našem případě velmi žádoucí jev, neboť co nejnižší cena je jeden z hlavních aspektů výběru vítězné nabídky pro poptávajícího.

Základním principem je jednoduchost
  • Poptávky z PPC reklam – Nejlevnější a nejefektivnější reklama současnosti
  • Nabídky od firem z Firmy.cz – Administrátor přes systém oslovuje firmy z relevantních kategorií
  • Provize z uzavřené poptávky 3-5% (provizní prodejci mají standardně 10%)
  • Typický symbol/osobnost pro snadnou identifikaci/zapamatování

Předpoklady a očekávání
  • Velmi rozsáhlý a převážně na poloze nezávislý trh
  • Investice ,,pouze“ 200 000 Kč
    - Založení společnosti s r.o.
    - Tvorba systému
    - Rozpočet na půl roku pro PPC reklamy
Konkurenceschopnost a budoucnost

Konkurenční portály:

Jak do budoucna?


  1. Cesta kam se vydat – Do zahraničí: Ve střední Evropě je situace podobná, ne-li horší…
  2. Cesta kam se vydat – Obdobný systém na jiné odvětví…
  3. Rozšířit pole působnosti i na nejdražší IT služby – Podnikové IS…
  4. Výběrová řízení…
Závěr

Závěrem shrnuty a podtrženy přínosy:

Pro poptávajícího:
  • Snadná a rychlá poptávka IT služeb u desítek firem najednou
  • Snadná správa poptávek a jejich nabídek – Vše na jednom místě
  • Minimalizace nákladů na realizaci poptávané zakázky
Pro nabízejícího:
  • Snadná a rychlá nabídka na dané IT služby
  • Snadná správa zajímavých poptávek a vlastních nabídek – Vše na jednom místě
  • Možnost nastavení odběru poptávek + Informace o přehození vlastní nabídky
Pro provozovatele:
  • Provize z každé úspěšně uzavřené poptávky
  • V případě neúspěchu provizního systému možný zisk z reklamy na portálu – Cílená reklama firem řešících menší poptávky
Zdroje

No comments:

Post a Comment