Wednesday, December 12, 2012

Cold-standby Cloud Server Backup a Operační systémy Google

Jako prezentaci business plánu jsem si připravil návrh cloudové služby, která by zajišťovala vysokou dostupnost pro fyzický server pod stolem nebo v levném hostingu.
Odkaz na prezentaci

Prezentaci vývoje trhu jsem měl na téma Operační systémy Google. V ní jsem shrnul vlastnosti a strukturu systémů Android a Chrome OS, které poměrně podrobně znám.
Dále jsem poukázal na to, že tržní podíl Androidu na smartphonech nedávno přesáhl 75%, zatímco Chrome OS je kolem 1% a laptopy s tímto systémem se prodávají se slevou. Vzhledem k tomu, že na Androidu od verze 4 je možné spustit prohlížeč Chrome, pak nechápu snahu Google dále své Chromebooky vyvíjet. Jejich funkčnost nenahrazuje klasické PC, jak se občas v médiích tvrdí (titulky typu Google útočí na segment PC), spíše konkuruje tabletům s klávesnicí, které oproti nim mají výhodu, že klávesnici lze odpojit.
Na konec jsem věštil, že vývojáři přejdou od psaní nativních aplikací pro Android, iOS a Windows k psaní rozšíření pro prohlížeče a aplikací v HTML 5 a Javascriptu, které budou běhat na všech platformách (Chrome OS, Android, Apple Safari, Firefox OS).
Prezentace byla bez slajdů.

No comments:

Post a Comment