Saturday, March 15, 2014

Až do nuly, aneb konec hudebního průmyslu v přímém přenosu

Hudební byznys si prošel mnoha fázemi a především od konce 90. let je střídání distribučních kanálů a objevování nových obchodních modelů velice časté. Je to způsobeno samotnou podstatou hudby jakožto nehmotného zboží, často krkolomnou interpretací autorského zákona a do značné míry také cenovou politikou hudebních vydavatelství. V současnosti se trh nachází ve fázi zkoušení nových přístupů a to především na internetu. Ruku v ruce s rozšiřováním internetu (a to především toho mobilního v kapesních zařízení) dávají smysl hudební cloudové služby, např. ve formě iTunes od Applu, Google Music ve službě Google Play, nebo například Spotify. Tyto služby mohou za rozumnou cenu nabídnout celou řadu benefitů v porovnání s hudbou stahovanou a sdílenou zdarma a nelegálně – ušetří čas při vyhledávání, hudbu nabízí v konstantně dobré kvalitě a je možné ji bez jakéhokoliv kopírování zpřístupnit na libovolném zařízení s připojením k internetu.

Prezentace je volně ke stažení zde.

No comments:

Post a Comment